تفاوت وایرلس و وای فای
شناسه پست: 6715
بازدید: 255

تفاوت وایرلس و وای فای؛

برای ارسال و دریافت اطلاعات و برقراری ارتباط، تکنولوژی های مختلفی وجود دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای یک کار خاص استفاده می شوند. در اینجا به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

 

Wireless

لغت Wireless به معنای بی سیم می باشد. در تکنولوژی ارتباطی وایرلس، به جای سیم و کابل از امواج رادیویی، مادون قرمز و ماکروویو برای انتقال سیگنال استفاده می شود.

 

Wi-Fi

Wi-Fi روشی برای برقراری ارتباط بی سیم بوده و نام یک استاندارد در شبکه های بی سیم است. امواج Wi-Fi دارای عمر مفید در حدود ۱۵۰ متر می باشند. از وای فای بیشتر برای ارتباط با اینترنت به صورت بی سیم استفاده می شود و دارای محبوبیت زیادی می باشد. با استفاده از Wi-Fi می توانید به راحتی در هر محلی و با هر دستگاهی به اینترنت متصل شوید.

 

HotSpot

با استفاده از هات اسپات می توانید به سادگی لپ تاپ، موبایل یا تبلت خود را به یک روتر تبدیل کرده و اینترنت آن را با سایر دستگاه ها به اشتراک بگذارید.

 

Wimax

وایمکس مخفف عبارت World Wide Interoperability for Microwave Access است که به معنای قابلیت مبادله و استفاده از اطلاعات در سطح جهانی با امواج ماکروویو می باشد. بسامد امواج Wimax بیشتر از Wi-Fi می باشد که این به معنی کم تر بودن طول موج Wimax است. هر چه طول موج کوتاه‌تر باشد، عمر موج بیشتر است. به همین علت بر خلاف Wi-Fi پوشش دهی امواج Wimax تا کیلومترها می رسد و می توان از آن در فواصل بیشتر استفاده کرد. در کل Wimax برای سرویس دهی در محدوده‌ شهری می باشد، ولی Wi-Fi برای شبکه های محلی کاربرد دارد.

 

Bluetooth

بلوتوث نام یک استاندارد فناوری بی سیم با برد کم برای فرستادن متن، عکس، فیلم و یا هر اطلاعات دیگر می باشد. بلوتوث محبوب ترین استاندارد بی سیم در جهان، برای تبادل داده و ارتباط دستگاه های مختلف با یکدیگر در مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت ارتباطی Bluetooth از Wi-Fi کمتر می باشد.

 


سورس ارسال و دریافت بلوتوث با سی شارپ
دانلود نرم افزارهای مختلف از سافت دونی
مشاهده نرم افزارهای ما