تفاوت رشته های
شناسه پست: 6689
بازدید: 410

تفاوت رشته ها؛

وقتی قصد وارد شدن به رشته کامپیوتر را داشته باشید، هنگام انتخاب رشته با زیرشاخه های مختلفی مواجه خواهید شد. درست است که تا مقطع کارشناسی، اکثر دروس این ۴ مورد با هم مشترک هستند، ولی تفاوت هایی هم دارند که در اینجا قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

 

نرم افزار

در این رشته دانشجو با نحوه طراحی، توسعه و نگهداری نرم افزار آشنا می شود. علاوه بر این دانشجو به یادگیری برنامه نویسی جهت طراحی وب سایت، برنامه های ویندوزی و اپلیکیشن های موبایل می پردازد. همینطور در این رشته دانشجو با انواع نرم افزارها و کاربرد آنها نیز آشنا خواهد شد.

 

سخت افزار

در این رشته دانشجو با قطعات فیزیکی کامپیوتر و طراحی آنها آشنا خواهد شد. در اینجا دانشجو برنامه نویسی اسمبلی را به طور کامل برای ایجاد ساختار در یک سخت افزار و وظیفه دادن به آن فرا خواهد گرفت. به عنوان مثال یاد خواهد گرفت CPU چگونه کار می کند و به چه صورت باید آن را طراحی و بهینه کرد. رشته مهندسی سخت افزار در برخی دروس با رشته مهندسی برق مشترک است.

 

فناوری اطلاعات یا IT

رشته IT یا فناوری اطلاعات به طراحی اتوماسیون های اداری و هوشمند سازی آن مربوط می شود و با طراحی سیستم های دیجیتال و مباحث مرتبط با انتقال داده ها سروکار دارد. دانشجو در این رشته به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده سازی، پشتیبانی و مدیریت سامانه های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه می پردازد. رشته فناوری اطلاعات به جنبه های کاربردی بین کامپیوتر و مهندسی برق می پردازد. به عنوان مثال یکی از اهداف این رشته این است کلیه کارهای یک اداره به صورت روباتیک انجام شود. یا به عناون مثال کارت حمل و نقل را در نظر بگیرید؛ در اینجا نیاز به یک برنامه نویس، یک طراح سخت افزار و چندین مهندس فناوری اطلاعات می باشد تا کارت ها و کارتخوان های حمل و نقل را با یکدیگر هماهنگ کند. یکی دیگر از وظایف یک مهندس IT، انتخاب نرم افزار یا سخت افزار مناسب برای انجام کارها می باشد.

 

علوم کامپیوتر 

در این رشته دانشجو با مبانی کامپیوتر، ریاضیات، محاسبات و الگوریتم‌ ها آشنا خواهد شد. به عبارت دیگر این رشته واسطی بین کامپیوتر و ریاضی محض می باشد. هدف اصلی تحصیل در این رشته، پیدا کردن سریع‌ ترین، کار‌بردی‌‌ ترین و دقیق راه جهت حل مسائل است.

 


دانلود نرم افزارهای مختلف از سافت دونی
مشاهده نرم افزارهای ما