آموزش حذف پارتیشن اضافی
شناسه پست: 6754
بازدید: 4733

آموزش حذف پارتیشن اضافی؛

امکان دارد پس از استفاده از نرم‌افزارهایی مثل Rufus(جهت بوتیبل کردن فلش مموری برای نصب ویندوز) یک پارتیشن اضافی به فلش مموری شما اضافه شود. پارتیشن اضافی دارای حجمی حدود ۴ تا ۶ مگابایت می باشد و حس خوشایندی بعد از متصل کردن فلش مموری به سیستم، به شما منتقل نخواهد کرد. امکان دارد برای حذف پارتیشن اضافی، اقدام به فرمت کردن فلش کنید که با این کار مشکل حل نخواهد شد. در ادامه نحوه حذف پارتیشن اضافی را با هم یاد خواهیم گرفت.

 

مراحل کار

  1. ابتدا از منوی استارت عبارت Command Prompt را جستجو کرده و بعد از پیدا شدن، روی آن کلیک راست و سپس روی گزینه‌ Run as administrator کلیک کنید.
  2. سپس در پنجره‌ باز شده، دستور diskpart را وارد و Enter را بزنید.
  3. بعد از این اینکه این مرحله به درستی انجام شد و عبارت DISKPART> نمایش داده شد، دستور list disk را وارد و Enter را بزنید. با این کار لیست کلیه دیسک های متصل به سیستم برای شما نمایش داده خواهد شد.
  4. در مرحله بعد با توجه به اطلاعاتی که نمایش داده شده است(شماره دیسک، حجم و…) باید با دستور select Disk و دادن شماره دیسک، فلش مموری را انتخاب کنید. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که در این مرحله باید با دقت تمام شماره دیسک مربوط به فلش مموری را وارد کنید تا اطلاعات موجود در هارد سیستم از بین نرود. اگر شما در سیستم خود یک هارد داشته باشید و یک فلش مموری هم متصل کرده باشید، پس بنابراین ۲ سطر با نام های Disk 0 و Disk 1 برای شما نمایش داده خواهد شد. در اینجا فرض می کنیم که Disk 1 حجم کمتری دارد و همان فلش مموری شما است. پس بنابراین دستوری که باید وارد کنید select Disk 1 می باشد.
  5. حال در مرحله بعد برای حذف پارتیشن باید دستور clean را وارد و Enter را بزنید.
  6. با اجرا دستور clean، به صورت کلی پارتیشن فلش مموری حذف شده است و حال باید پارتیشن اصلی فلش مموری را ایجاد کنیم. برای این کار دستور create partition primary را وارد و Enter را بزنید.
  7. در مرحله آخر وارد My Computer شده و روی فلش مموری کلیک راست و روی گزینه Format کلیک کنید. حال بر اساس نیاز خود، فایل سیستم مورد نظر(…,NTFS, FAT32)را انتخاب و روی دکمه Start کلیک کنید.
  8. کار تمام شد و اکنون فلش مموری شما تنها با یک پارتیشن و بدون پارتیشن اضافی نمایش داده خواده شد.

 


دانلود نرم افزارهای مختلف از سافت دونی
مشاهده نرم افزارهای ما

  1. آقا دم شما گرم.ممنون درست شد فلشم
    فقط راهکاری هست که دیگه فلش اینجوری نشه؟
    نرم افزار رفیوز فک کنم این مشکل رو بوجود آورده بود